1/32 Supermarine Spitfire Mk.IX - Revell

Úvod 

Model zakoupen: Pecka model, OC šestka Praha6
Cena  899 CZK bez slevy
 

Aktuální novinka firmy Revell zjevně pokračuje v předchozí Mk.II a jaksi ukážeme obsahuje i některé shodné díly

Hlavní díly 

Hned u křídel, respektive spodní části křídel nalezneme asi největší průšvih stavebnice. Je to nemodelové ztvárnění vzduchových kanálů u podkřídelních chladičů. Ty by měly být zahloubené. Řešení je buď vyříznout a vytvořit zahloubení vlastními silami. Nebo to nechat být. Jenže, tohle není měřítko 1/72. Tam se  takový  detail  vstřebá (pro někoho) ale v měřítku 1/32 je to už výrazný prvek…

Podíváme-li se dovnitř křídla   na prostor kde by mělo dojít k zásahu .. tedy vyříznutí  a vložení  přechodů…  možná  to někdo udělá  jako odlitek???

Když  už jsem u křídla a jeho  vnitřní  části  tak  jsou  vybavené  konstrukčními  žepry sloužící ke zpevnění  křídla..

Při volbě kamufláže  musíme  zohlednit  konfiguraci  "boulí" na křídle  podle fotografii 

V případě  že budeme  stavět vyklopené vztlakové  klapky měla by mít označená  klapka  otevřená  je pod ní páka ovládání vztlakových klapek.

Označené propadliny  na trupu jsou způsobené konstrukcí uvnitř kabiny. Žlutě označené "dudlíky jsou rychlozámky v provedení Revell

"Původci" propadlin...

Propadlina na druhé starně přídě....

... a na další fotce  je důvod propadliny.

Naznačení dvířek k radioastanicím má stejnou hloubku jako paneláž.  naznačený je i prostup peo anténu IFF ale chybí  izolátor.

Drobné díly 

Propadlin na dně podvozkové  šachty ...jako máku

 

Propadlina na ovládací přípusti , půjde odstranit složitěji bez zásahu do detailů.

Ne všechny Spitfiry měly na panceřové desce opěrku hlavy

takzvaná "vysoká" nebo "pozdější" SOP se specifikým naznačením portování.

 

SOP s "oblou" směrovkou ma po Mk.II ukončení s izolátorem, který stejně přijde odstranit  (viz krok v návodu).

VOP jde upravit podle naznačené linky.

Detail řidící  páky... opravdu toto není  1/72 ani 1/48....

na  křidélkách naznačené plátování:

stopy po vložce s boulí pro větší kola.... nevím  jak komu bude  vyhovovat naznačení žeber  v prostoru vztlakových klapek... na 1/72 slušný, co?  ale co plácám vždyť je to 1/32.

Obtisky

Vyrobené  v Italii  obsahují marking  dvou strojů  a to DN-T  MJ832, a UF-Q  MJ250 a navíc i popisky 

 

Patrná tloušťka obtisků zeména jednotlivých vrstev  vynikne při focení pod uhlem  a tomzejména u B znaků na křídla a C1 na trup. Současně  je vidět krycí lak  u kóD DN. 4ervené středy  u C a C1 se nanáší samostně.

Obtisky obsahují i obtisk palubní desky. Ta je ve výliscích poměrně plastická. Jaké asi bude potřeba "změkčujících" vodiček tak  aby se okopírovaly dostatečně . Další problém jsou velikosti jednotlivých "ciferníků". ...  Bohužel alternativa budou  leda tak  "barevné lepty"eduard... takže  asi nejlepší  cesta bude "ruční práce" a  ciferníky  vymalovat a zasklít lakem.

Netušil jsem že mezi češtinou a slovenštinou bude takový rozdíl? 

Diskusní téma: 1/32 Supermarine Spitfire Mk.IX - Revell

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek